Dlaczego Segway był ogromną porażką?

Segway
Jeśli wierzyć całemu szumowi wokół osobistego transportera Segway w 2001 roku, wszyscy powinniśmy z łatwością jeździć na samobalansujących się skuterach dwukołowych. Ponad 20 lat po tym, jak pierwszy Segway zjechał z linii montażowej, większość dzisiejszych pieszych nadal korzysta z najstarszych dostępnych dla człowieka środków transportu – ich stóp – kiedy nie obracają się na różnych pojazdach. To wtedy chiński producent gadżetów Ninebot przejął firmę. W rzeczywistości Ninebot nadal sprzedaje swojego flagowego Segwaya do 2020 roku. Dlaczego więc Ninebot przestał sprzedawać Segwaya? „Jednym z powodów, przykro mi to mówić, jest jego jakość i trwałość” – powiedziała Judy Cai, prezes Segway. „Kiedy próbujesz sprzedać nowe jednostki… niestety, sprzedaż będzie trudna” (przez Fast Company).

Dlaczego więc Segway jest wymieniany obok New Coke, Apple Newton i Google Glass jako jedna z największych awarii produktów w historii? Mówiąc najprościej, nie spełnił swojej obietnicy zrewolucjonizowania podróży pieszych w wybranych niszach (policja w centrach handlowych, pracownicy poczty, miliarderzy).

Segway był zbyt rozreklamowany przed startem

Po raz pierwszy pojawiły się doniesienia, że ​​nowicjusz z Doliny Krzemowej wynalazł nowe, rewolucyjne urządzenie transportowe około rok przed jego premierą. Oryginalny Segway PT, ale w przecieku brakowało szczegółów. Pomimo tego, rozwój był kontynuowany w niemal całkowitej tajemnicy, a wynalazca Dean Kamen wnosił jedynie zwartą grupę inżynierów i rzeczników Doliny Krzemowej, w tym Steve’a Jobsa i Jeffa Bezosa, jak twierdzi Steve Kemper, autor Code Named Ginger. książka, która opisuje wczesne dni Segwaya (za pośrednictwem Harvard Business School). Jeśli samo intensywne ukrywanie się nie wystarczyło, aby uruchomić silnik szumu, który popchnął go do nadbiegu podczas jego całorocznej budowy, to jest to duża tajemnica, ukryta, ale niezwykle entuzjastyczna przed poinformowanymi mediami. Pionierski inżynier komputerowy Bob Metcalf powiedział: „Widziałem to i jest… ważniejsze niż rajstopy i ważniejsze niż Internet” — powiedział pionierski inżynier komputerowy Bob Metcalf, dodając, że w skali od 0 do 10 będzie umieść urządzenie „w pierwszej dziewiątce”. (za pośrednictwem ABC News).

Jednakże, kiedy oryginalny Segway PT został wreszcie wyemitowany na żywo w telewizji w odcinku „Good Morning America” 3 grudnia 2001 r., oczekiwany zbiorowy incydent zmienił się w „Hę?” Dla ogółu społeczeństwa, które w branży produktowej ma nadzieję, że zrobi to na chodnikach, tak jak rower na miejskich ulicach, wygląda jak duży hulajnoga dla dorosłych. Jego balansowanie to tylko dźwięk dzwonków i gwizdów. Chociaż rynek potencjalnych nabywców Segwaya jest teoretycznie ogromny i obejmuje prawie każdego, kto może pasować i nie ma dokąd pójść, nie jest to szczególnie dobra strategia marketingowa skierowana do wszystkich. Skuteczny marketing często identyfikuje potrzebę konsumenta, a następnie proponuje produkt, który spełnia tę potrzebę. Większość ludzi nie potrzebuje alternatywy dla chodzenia, aw każdym razie są rowery, rolki, deskorolki i wiele innych alternatyw. Początkowo Segway podszedł do czegoś w rodzaju marketingu ukierunkowanego, sprzedając użyteczność i korzyści płynące z urządzenia różnym firmom i organizacjom społeczeństwa obywatelskiego. Kilku klientów komercyjnych, którzy próbowali wyposażyć swoich współpracowników w Segways, obejmuje United States Postal Service; Departamenty Policji w Chicago, Filadelfii i Waszyngtonie; strażak; firmy zajmujące się transportem medycznym; i firmy gazownicze z niezliczonymi czytnikami liczników, według Forbesa.

Chociaż te eksperymenty wzbudziły pewne zainteresowanie, żadna z tych branż nie przyniosła dużej sprzedaży, a tym samym zysków dla Segwaya. Zamiast tego Segway skończył z większym rynkiem sprzętu transportowego jako produktem niszowym, bez jasno określonej grupy docelowej lub konkretnego przypadku użycia. Czy sprytna kampania marketingowa może osiągnąć popularność obiecaną przez szum wokół Segwaya? Możemy nigdy się nie dowiedzieć.

Dodaj komentarz