Leki na zaburzenia erekcji powiązane z utratą wzroku?

leki
Znane leki pomagającym mężczyznom z dysfunkcją erekcji, mogą być związanae z ryzykiem większej liczby problemów ze wzrokiem. W nowym badaniu opublikowanym w czwartek naukowcy odnotowali relacje między trzema poważnymi chorobami oczu a narkotykami, w tym Viagry i Cialis. Discovery może zaproponować potrzebę dodania etykiety ostrzegawczej do tych leków, mówią, że autorzy, chociaż osobiste ryzyko tych komplikacji wydają się bardzo niskie.

Leki są często stosowane do zaburzeń erekcji, takich jak syldenafil (sprzedawany pod marką Viagry) i Tadalafil (Cialis), działający głównie przez hamowanie enzymów o nazwie PDE5, w komórkach mięśni gładkich obsługiwanych na naczyniu krwionośnym. Dlatego lek rozciąga te naczynia krwionośne i zwiększa przepływ krwi do określonych części ciała, w tym penisa podczas stymulacji seksualnej. Leki te można również stosować do leczenia nadciśnienia tętniczego związanego z problemami płucnymi (nadciśnienie płucne), a Tadalafil są zatwierdzane do leczenia objawów prostaty przerostowej.

Ale żaden lek nie jest pozbawiony skutków ubocznych. Lek PDE5 od dawna wiązany jest z problemami ze wzrokiem, w tym poważnymi powikłaniami. W 2005 roku Agencja ds. Żywności i Leków zażądała od producentów Viagry, Cialis i Levitry umieszczenia etykiet ostrzegawczych dotyczących związku między ich lekami a chorobą niedokrwienną nerwu wzrokowego (ION), która może prowadzić do trwałej ślepoty.
,W ostatnich latach donoszono o innych chorobach oczu związanych ze stosowaniem PDE5. To sprawia, że ​​naukowcy stojący za tym najnowszym badaniem, opublikowanym w czwartek w czasopiśmie JAMA Ophthalmology, są ciekawi, czy te doniesienia wskazują na prawdziwy trend.

Aby się tego dowiedzieć, przeanalizowali dane ubezpieczeniowe ponad 200 000 mężczyzn, którzy zażyli Viagrę, Cialis, Levitrę lub Stendrę. Co ważne, u żadnego z tych mężczyzn nie zdiagnozowano problemów ze wzrokiem przed zażyciem tych leków. Jednak w porównaniu z podobnie dobranymi mężczyznami, którzy nie przyjmowali żadnych inhibitorów PDE5, częściej zdiagnozowano u nich ION, wraz z dwoma innymi schorzeniami oka, odwarstwieniem siatkówki w surowicy (SRD) i odwarstwieniem siatkówki w surowicy (SRD). Okluzja naczyń siatkówki (RVO). Nawet biorąc pod uwagę inne możliwe czynniki ryzyka, takie jak wysokie ciśnienie krwi, zwiększone ryzyko tych problemów dla użytkowników PDE5 jest oczywiste.

Wyniki te wydają się być pierwszymi wynikami dużego badania epidemiologicznego łączącego SRD i RVO z przyjmowaniem leków na zaburzenia erekcji. Według głównego autora, Mahyara Etiminana, jest to pierwszy, który określa ilościowo zwiększone ryzyko tych stanów. Na przykład, w porównaniu z osobami, które nie stosują tych leków, mężczyźni przyjmujący te leki byli 2,58 razy bardziej narażeni na rozwój SRD, 1,
razy więcej RVO i 2,02 razy częściej mieli ION. Ogólnie rzecz biorąc, mieli 85% zwiększone ryzyko wystąpienia jednego z tych schorzeń.

Tego typu badania nie mogą jednoznacznie udowodnić, że te leki powodują te stany. Ale autorzy podejrzewają, że Etiminan powiedział Gizmodo w e-mailu, że „te leki mogą zakłócać przepływ krwi do nerwu wzrokowego i tętnic/żył siatkówki”.
,Autorzy zauważają, że bezwzględne prawdopodobieństwo wystąpienia któregokolwiek z tych stanów po zastosowaniu PDE5 pozostaje bardzo niskie. Ale biorąc pod uwagę, że aż od 20 do 30 milionów mężczyzn w Stanach Zjednoczonych może doświadczyć zaburzeń erekcji podczas przyjmowania tych leków, twierdzą, że ryzyko jest tak realne, że muszą mieć wyraźne etykiety ostrzegawcze. Mówią również, że osoby z wcześniejszymi problemami ze wzrokiem powinny zachować szczególną ostrożność podczas przyjmowania leku.

„ION miał ostrzeżenie, ale RVO i SRD nie otrzymały silnego ostrzeżenia. Powinniśmy również wydawać surowe ostrzeżenia, mówi Etiminan, okulista i epidemiolog z University of British Columbia. „Powiedziałbym, że mężczyźni z podstawowymi problemami z oczami, takimi jak jaskra lub retinopatia, powinni omówić to ze swoim okulistą przed rozpoczęciem leczenia”.

Jednocześnie dodał: „Zdrowi mężczyźni powinni szukać pomocy medycznej tylko wtedy, gdy widzą zmiany w widzeniu podczas przyjmowania tych leków”.
,Chociaż to nowe badanie wskazuje, że lek PDE5 ogólnie rzadko może powodować poważne problemy ze wzrokiem, autorzy twierdzą, że potrzebne są dalsze badania, aby dowiedzieć się, czy niektóre rodzaje leków z tej klasy mają wyższe ryzyko niż inne.

Dodaj komentarz