Spotify przejmuje Findaway w wielkim kroku w kierunku dystrybucji audiobooków

social media
Po niewielkim zakłóceniu w świecie audiobooków Spotify, firma zajmująca się strumieniowaniem audio, ogłosiła przejęcie Findaway, firmy zajmującej się dystrybucją cyfrowych audiobooków.

Spotify, które początkowo koncentrowało się na strumieniowaniu muzyki, odnotowało w ostatnich latach ogromny rozwój podcastów, co doprowadziło do plotek o możliwym przejściu na audiobooki w przyszłości.

Spotify bawił się audiobookami, choć nie jest teraz dystrybutorem. Na przykład na początku tego lata firma wydała na swojej platformie dziewięć audiobooków z klasycznymi piosenkami, w tym tytuły takie jak „Frankenstein” i „Wielkie nadzieje”. Wcześniej firma wydała również kolekcję audio celebrytów czytających rozdział po rozdziale Harry’ego Pottera.

W czwartkowym ogłoszeniu Spotify ujawniło, że przejęło Findaway, mówiąc, że ta decyzja biznesowa oznacza „postawienie kolejnego kroku w kierunku dalszego” wysiłków na rzecz „budowania przyszłości audio”. Spotify twierdzi, że podpisał ostateczną umowę na zakup Findaway, dzięki czemu może wejść na rynek audiobooków i uzupełnić swoją ofertę audio.

Findaway może pochwalić się największą biblioteką dystrybuowanych audiobooków. Spotify planuje „doładować” firmę dystrybucyjną, dodając własną technologię, w tym związaną z odkrywaniem treści i personalizacją, a także opracowując nieokreślone innowacje w zakresie rzeczy, od narzędzi dla twórców po dostarczanie audiobooków klientom.

To przejęcie jasno pokazuje, że Spotify ma na celu nie tylko oferowanie muzyki i podcastów, ale także audiobooków, które w dużej mierze zostały zdegradowane na platformy takie jak Audible firmy Amazon. Oczekuje się, że rynek audiobooków zyska na popularności wraz z odrodzeniem się podcastów.

Nie jest jasne, kiedy Spotify planuje uruchomić swoją platformę audiobooków, ale firma zasugerowała w ogłoszeniu, że przejęcie Findaway pozwoli na „szybkie skalowanie” nowej biblioteki.

Dodaj komentarz